CHCĘ SCHUDNĄĆ – ale czy na pewno?

t

Chcesz schudnąć ?

Zmienia się pogoda, zdejmujemy z siebie ciepłe ubrania, które świetnie ukrywały fałdki. Mierzymy płaszcz z zeszłego roku i stwierdzamy, że się „jakoś skurczył”? A może waga nieubłaganie wskazuje, że kilogramów nam przybyło? Więc zaczynamy szukać wyjaśnienia tego zjawiska. Święta? Inne jedzenie? W zimie naturalnie przybywa kilogramów bo jest zimno…?

Nie ma się co oszukiwać to nie wszystko dookoła zmusiło nas do przytycia to my mamy na to wpływ. A w jaki sposób? Prosty, to my decydujemy co, ile i o której godzinie zjemy/wypijemy i czy skusimy się na kolejną przekąskę między posiłkami.

Dlatego nie ma sensu czekać aż coś bliżej nieokreślonego sprawi, że schudniemy i znowu będziemy się czuć lekko i atrakcyjnie. Trzeba wziąć się w garść i zacząć walczyć o lepszą wersję siebie.

s

Jak zacząć?

Na początek zastanów się dlaczego chcesz schudnąć lub zmienić nawyki na zdrowsze.

Nie możesz założyć swoich ulubionych ubrań z zeszłego roku? Twoje koleżanka schudła i jest pełna energii a Ty masz wrażenie, że snujesz się jak cień? Twoja żona czasem żartuje z Twojego zbyt dużego brzuszka? Mąż zażartował, że „kochanego ciałka nigdy za wiele”? Może siostra zwróciła uwagę, że „Ty to się nie przejmujesz modą na szczupłą sylwetkę”?

Uświadomienie sobie skąd bierze się nasze niezadowolenie spowoduje, że łatwiej będzie zabrać się nam do pracy nad sobą. Kolejnym krokiem niech będzie zastanowienie się na czym Ci przede wszystkim zależy, co chcesz zmienić.

v

Zapytaj Siebie...

Odpowiedz Sobie na pytania:

– jakie moje zachowanie mogło wpłynąć na przytycie/pogorszenie samopoczucia?

– jakie zachowania związane z odżywianiem się i stylem życia chcę zmienić?

– w czym przeszkadzają mi obecne nawyki?

– na jakie zachowanie chcę zmienić obecne nawyki? (odpowiedź na to pytanie powinna być bardzo konkretna, np. zjadanie posiłku w ciszy i spokoju)

l

Jest Plan!

I oto powstał plan. Nieskomplikowany, konkretny więc jest większe prawdopodobieństwo sukcesu. Wprowadzaj zmiany sukcesywnie i po kolei dzięki temu nie będziesz czuć, że odbywa się w Twoim życiu drastyczna zmiana (jak skok na głęboką wodę), raczej spokojny, postępujący proces.

Proces zmiany nawyków to czas zmagania się z przyzwyczajeniami, własnymi słabościami. Na początku zazwyczaj wszystko wygląda na proste i możliwe do osiągnięcia, o tyle wraz z upływającym czasem staje się coraz trudniejsze. Jeżeli czujesz, że dobre postanowienia dryfują gdzieś i plan się rozmywa, a nadal bardzo chcesz zmiany nie bój się skorzystać z pomocy specjalisty jakim jest dobry dietetyk. W końcu każdy jest specjalistą w swojej dziedzinie – nie musisz wiedzieć wszystkiego o odżywianiu. Możesz po prostu zapytać dietetyka.

Nie bój się trudnych chwil, powrotów do starych nawyków, chwil załamania. Spróbuj wyciągnąć z nich wnioski…

mgr Ewa Brodacz

mgr Ewa Brodacz

Profesjonalna dietetyka w Lublinie

Pozwól Sobie pomóc.  Zdrowo i na stałe!

Umów się z dietetykiem! Napisz lub zadzwoń...

15 + 8 =